čtvrtek 27. září 2012

Výzva The Daring Bakers - Září 2012: Empanada Gallega

Tak tato výzva mne hodně bavila, i když na ní nebylo nic těžkého, ale aspoň jsem konečně neměla černé svědomí, že budeme zase konzumovat něco hříšně sladkého a zároveň jsem měla vyřešen ten nekonečný problém, co pro rodinu k večeři (nejlépe tak, aby to zbylo i na zítřek k obědu).

Zářijovou výzvu pro nás připravila Patriv z blogu Así Son Las Cosas a naším úkolem bylo připravit galicijskou empanadu. Empanada je pokrm z kynutého pšeničného těsta, které se plní masem, šunkou, zeleninou apod. Galicijská empanada, tedy empanada ze španělské Galicie, se zpravidla plní rybami či mořskými živočichy a místo malých kapes se peče velká empanada přes celý plech. Patriv nám na těsto poskytla hned několik receptů a vyzvala nás, ať si náplň vybereme podle svého.

Jelikož jsem doma neměla chlebovou mouku, vybrala jsem si recept, který používá mouku polohrubou a těsto jsem pak naplnila šunkou, cheddarem, cuketami, lilkem a rajčaty. Výsledek neměl chybu a zrovna teď si říkám, že by takový kousíček empanady nebyl k zahození. 

Ingredience: 
na těsto:
  • 500g polohrubé mouky
  • 240ml teplé vody
  • 100ml oleje
  • 30g čerstvého droždí
  • lžička soli
  • lžička mleté sladké papriky
  • 1 vejce na potření
 na náplň:
  • 200-300g šunky
  • 200g plátkového cheddaru
  • 1 velký lilek
  • 3-4 malé cukety
  • několik rajčat 
Postup:
 
Mouku prosijeme do mísy, doprostřed uděláme důlek, do kterého přidáme zbývající ingredience, droždí rozdrobíme na co nejmenší kousky. Vypracujeme hladké těsto, které necháme na teplém místě kynout nejméně půl hodiny. Po vykynutí těsto rozdělíme na 2 poloviny. První polovinu těsta vyválíme a přeneseme na plech vyložený pečícím papírem a nezapomeneme vytvarovat okraje. Na těsto pak vrstvíme námi zvolenou náplň. V mém případě jsem nejprve na plátky nakrájený lilek osolila a nechala chvilku vypotit. Potom jsem plátky lilku i cuket krátce osmahla na oleji do zlatova. Empanadu jsem pak plnila nejprve vrstvou plátků šunky, pak jsem na šunku rozprostřela plátky lilku, následoval cheddar, cukety, spařená, oloupaná a rovněž na plátky nakrájená rajčata a ukončila jsem to opět plátky šunky. Po navrstvení náplně vyválíme druhou polovinu těsta a přeneseme ji na náplň, přičemž okraje spodního těsta přehneme přes vrchní těsto a utvoříme tak kapsu. Ve vrchním dílu těsta pak vyřízneme díru, aby při pečení mohla odcházet pára a také můžeme empanadu zbylým těstem ozdobit podle potřeby. Já musím přiznat, že mi žádné těsto nezbylo, takže jsem nezdobila. Takto připravenou empanadu pak potřeme rozšlehaným vejcem s trochou vody a pečeme v troubě předehřáté na 180°C přibližně 45 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat