neděle 13. května 2012

Rebarborové muffiny


Myslím, že můžu naprosto pravdivě prohlásit, že rebarbora je moje nejmilejší zelenina. A ano, je to právě proto, že se z ní dají upéct ty, alespoň podle mého názoru, nejlepší moučníky. Každé jaro už se nemůžu dočkat, až se na stáncích objeví první stonky této kyselé dobroty. 
Na špičce žebříčku nejlepších rebarborových pochoutek je pro mne rebarborovo-jahodový koláč z kuchařky od Mary Berry, kterou zde již jednou vychvalovala. K jahodám jsem se ale letos ještě nedostala, navíc času, jako obvykle, nebylo nazbyt, chtělo to něco rychlého, snadného, a něco, do čeho bych mohla upotřebit zakysanou smetanu, která už dlouho zahálela v lednici. 

Jak už jsem psala, rychlé buchty typu "smíchej dohromady, vraž do toho prášek do pečiva a upeč" nemám moc ráda, ovšem pokud je upravím jako muffiny, je to něco jiného a najednou jsem ochotná je vzít na milost. Takže jsem trochu prošmejdila internet a ze všech možných receptů jsem nakonec zkombinovala následující recept. A vyšly z toho ty nejlepší muffiny, jaké jsem kdy jedla. Mokré, šťavnaté, jen mírně sladké, ve kterých rebarbora hraje prim. 

Ingredience: 
na 18 menších kousků
  • 250g špaldové mouky
  • 4 lžíce másla 
  • 2 vejce (ale určitě by stačilo i jedno)
  • 250g třtinového cukru
  • vanilkový cukr nebo lžička vanilkového extraktu (já většinou dávám obojí)
  • 1 lžička prášku na pečení
  • 1 lžička soli
  • 190g zakysané smetany
  • 1/2 kg rebarbory
  • špetka muškátového oříšku

Postup:
Máslo utřeme spolu s cukrem, postupně přidáme vejce. Mouku smícháme s práškem do pečiva a solí. Rebarboru očistíme a nakrájíme na malé kostičky. K máslu s cukrem a vejcem přidáme zakysanou smetanu a společně s rebarborou promícháme se suchými přísadami, tedy s moukou s práškem do pečiva a solí. Přidáme špetku muškátového oříšku. Naplníme košíčky na muffiny  a pečeme v troubě předehřáté na 180°C přibližně 20 - 30 minut, resp. použijeme známý trik se špejlí, která po zapíchnutí a vytažení musí zůstat čistá.

S rebarborou by se správně mělo postupovat tak, že ji smíchanou s cukrem dáme na 20 minut péct do trouby, aby pustila vodu a zároveň nebyla tak kyselá. Já přiznávám, že jsem byla líná a navíc mám rebarboru opravdu ráda a kyselost mi nevadí, ale pokud jste na tom jinak, tak doporučuju přidat k receptu ještě takových 100g cukru, promíchat s rebarborou a těch 20 minut péct.

Tyto muffiny jsou opravdu hodně "mokré" a rebarborou úplně přetékají, a chápu, že ne každému bude tohle vyhovovat. Kromě přidání cukru bych taky mohla doporučit míň zakysané smetany a pouze jedno vejce, aby konzistence nebyla právě tolik "mokrá". 

V naší rodině však byly právě tyto ohodnoceny jako "best muffins ever" a tak už další stonky rebarbory čekají na zpracování a asi ještě nějakou dobu se nám tento recept nepřejí.





Žádné komentáře:

Okomentovat