neděle 22. dubna 2012

Tvarohové muffiny


Muffiny peču docela často, je to rychlá záležitost a ačkoliv nemám ráda takové ty rychlo buchty na plech a muffiny jsou vlastně to samé, jen rozdělené na menší části, zkrátka mně baví. Recept na tyhle tvarohové koluje internetem jen s mírnými obměnami, takže jsem je taky zkusila, v tomto případě s rozinkama.

Ingredience: na 12 menších muffinů
  •  1 větší vejce
  • 100g cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 100ml oleje
  • 250g tvarohu
  • 200g hladké mouky
  • 1/2 prášku do pečiva
  • rozinky nebo kousky čokolády

Postup:
Pokud si na to, že chceme péct muffiny, vzpomeneme včas, tak naložíme rozinky do rumu nebo nějakého dobrého likéru. Já se obvykle rozhodnu na poslední chvíli, takže tuto část většinou vynechám, ale je mi to vždycky líto. No a pak postupujeme jako při přípravě všech podobných těst na muffiny. Smícháme suché ingredience, tvaroh rozšleháme s vejcem a cukrem, vmícháme olej a pak smícháme se suchými přísadami. K vanilkovému cukru přidávám většinou ještě kapku vanilkového etraktu neboť vanilky podle mne není nikdy dost.
No a teď už jen naplníme košíčky v muffinové formě připravenou směsí a pečeme v troubě předehřáté na 190°C cca 20 minut.




Abych pravdu řekla, muffinů už jsem napekla docela dost, a tyhle se mi zdály docela obyčejné a nijak extra mi nechutnaly. Tvaroh ale v naší domácnosti v poslední době nesmí chybět, tak jsem jim dala ještě jednu šanci. Jen jsem je tentokrát udělala ze špaldové mouky, bílý cukr nahradila hnědým třtinovým a místo rozinek dala kousky čokolády a myslím, že tyhle muffiny si své místo v mé kuchyni uhájily, z obyčejné "buchty" se rázem stalo něco mnohem chuťově zajímavějšího a měla jsem co dělat, abych je nezblajzla všechny.










Žádné komentáře:

Okomentovat